Saturday, October 4, 2008

Voor de Belgen onder jullie

Beste....,
Hoe lang is het al geleden? Zeer lang...en veel te lang ook...dat ik nog eens iets van me heb laten horen. Mijn ekskuuses.....
Jullie weten ondertussen wel dat ik tegenwoordig in Maleisie vertoef, samen met mijn vrouw, Jessica en ons dochterke, Laetitia.
't Gaat goed met ons, we geven beiden les (bijles)...we worden er niet schatrijk van, doch we hoeven ook niet te klagen.
Ik heb deze blog gecreeerd om jan en alleman een beetje op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van onze familie. Wees gerust, 'k zal m'n best doen om het interessant en up-to-date te houden voor al de lezers.
Goh, 't doet wel enigszins raar om in het 'moedertaal' te typen......begot, ik heb hier nog geen enkele Vlaming, laat staan een Antwerpenaar ontmoet.....en de mensen van de ambassade zijn allemaal Walen of Franskiljons.
Gelukkig is er nog het internet, de sites van Het Laatste Nieuws en de Gazet van Antwerpen worden bijna dagelijks geraadpleegd, zodus ik ben op de hoogte van 't reilen en zeilen van de kommer en kwemmel in Belgie....en 't dient gezegd te worden....'t nieuws dat ik lees is niet al te rooskleurig (communautaire twisten, Fortis en Dexia nu, en sociale onrust). En op de koop toe, binenkort geen Radio Donna meer? argh.......die mannen van de Reyerslaan hebben serieus hun vijzen verloren. Of ik Belgie mis? 't Dient gezegd te worden dat ik Belgische kost wel wat mis.....en als het even mag....TV-programma's van de VRT/Ned, en ach...VTM ook :p
Zodus, ik ben hier in onze woonwijk de enige Belg die er rondloopt....er is nog wel een Duitser, een Engelsman en een Koreaan. Den Duitser is bijna met pensioen, den Engelsman zie ik amper en de Koreaan zit bij mij in de voetbalploeg. Jajaa, je hebt het niet verkeerd gelezen....ik zit in een voetbalploeg. Klik op de link aan de rechterkant van deze blog (Sunway SPK Football team).....onze vastgoedpromotor heeft ons een klein voetbalveld ter beschikking gesteld en de voetbalfanaten onder ons hebben een clubke gesticht. Amper een paar maanden bezig, maar toch al bijna 60 leden. Leeftijd varieert van 6 tot 60jaar.....het is allemaal voor de fun en voor een beetje lichamelijke oefening. (godverdekke, ben ik echt zo al zo oud??....de jonge gasten vliegen me voorbij en als ik 1 beweging uitvoer, dan voeren ze er 2 of zelfs 3 uit)
Daar al die gasten hier 'de English Premier League wekelijks steevast volgen, zijn ze hier allemaal supporter voor oftewel MU, Chelsea, Liverpool of Arsenal...en den deze hier met zijn Antwaarp of GBA moet het allemaal maar horen op de plein. 'k Kreeg nogal van mijn oren tijdens het voorbije EK toen Belgie er niet bij was, maar gelukkig heeft onze Olympische voetbalploeg de eer kunnen redden....hahaha.....wie laatst lacht, lacht best. Bedankt Belgie!!!
Okok.....mijn blog zal 99% in het Engels zijn, sorry gasten....doch ik vermoed niet dat dat voor jullie een probleem zal zijn.
Zodus, bedankt voor het lezen van m'n blog....en als je bij het lezen van onze blog iets voelt kriebelen....dwz dat je een berichtje moet achterlaten.
yo de mannen (en vrouwen)
PS : zorg dat mijn moeder's knie terug beter wordt, jaag haar op die hometrainer van haar want binnenkort komen haar kleindochter en zoon naar Belgie, dan moet ze wel uit de startblokken komen om samen mee op stap te gaan!!!!

2 comments:

FunnyExsix said...

may i know wat language is it ?!!>?!
really dont understand wat is it means....

funnyexix....

Unknown said...

It's Dutch my lady..and it's written to my fellow compatriots from Belgium